Τι είναι ο κωδικός QR;

Το QR είναι ένας τύπος γραμμωτού κώδικα που μπορεί να αποθηκεύσει πλήθος πληροφοριών. Η προφανής διαφορά μεταξύ ενός κώδικα QR και ενός γραμμωτού κώδικα είναι η εμφάνισή του. Ένας κώδικας QR έχει πάντα το σχήμα ενός τετραγώνου και περιέχει μικρότερα, ομοιόμορφα μπλοκ παρόμοια με το Tetris. Ένας γραμμωτός κώδικας, από την άλλη πλευρά, έχει κατακόρυφες μπάρες σε διαφορετικά πάχη και συχνά συνοδεύεται από έναν αύξοντα αριθμό.

Η σαφής διαφορά μεταξύ αυτών των δύο κωδικών είναι η εμφάνισή τους

 

 

Λόγω της ευελιξίας του, ένας κώδικας QR μπορεί να προγραμματιστεί να κάνει πολλά πράγματα. Μπορεί να χωριστεί σε μορφές: Δυναμική και στατική. Ένας δυναμικός κωδικός QR είναι χρήσιμος για τις επιχειρήσεις εστιατορίων και στη στρατηγική μάρκετινγκ τους λόγω των πλεονεκτημάτων τους. Αν και χρειάζεται συνδρομή για να λειτουργήσει, είναι ένα μικρό τίμημα σε σύγκριση με τα οφέλη που προσφέρει. Η Zebra QR προσφέρει δυναμικές λύσεις κωδικών QR που είναι επεξεργάσιμες, πράγμα που σημαίνει ότι αν κάνατε κάποιο λάθος και το παρατηρήσετε μετά την εκτύπωση των κωδικών QR, μπορούμε εύκολα να συνδεθούμε στο ταμπλό και να το διορθώσουμε χωρίς να αλλάξουμε την εμφάνιση των ήδη εκτυπωμένων κωδικών. Αυτό θα μπορούσε να είναι χρήσιμο για τους εξής λόγους.

 

 

 

Η Ιστορία του κωδικού QR

Το σύστημα κωδικών QR εφευρέθηκε το 1994 από τον Masahiro Hara της ιαπωνικής εταιρείας Denso Wave. Ο αρχικός σχεδιασμός ήταν επηρεασμένος από τα μαύρα και λευκά κομμάτια σε μια σανίδα Go. Σκοπός του ήταν η παρακολούθηση οχημάτων κατά τη διάρκεια της κατασκευής- σχεδιάστηκε για να επιτρέπει τη σάρωση εξαρτημάτων υψηλής ταχύτητας. Οι κώδικες QR χρησιμοποιούνται πλέον σε πολύ ευρύτερο πλαίσιο, συμπεριλαμβανομένων τόσο εμπορικών εφαρμογών εντοπισμού όσο και εφαρμογών που απευθύνονται σε χρήστες κινητών τηλεφώνων με γνώμονα την ευκολία (με τον όρο mobile tagging). Οι κωδικοί QR μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την εμφάνιση κειμένου στον χρήστη, για το άνοιγμα μιας ιστοσελίδας στη συσκευή του χρήστη, για την προσθήκη μιας επαφής vCard στη συσκευή του χρήστη, για το άνοιγμα ενός Uniform Resource Identifier (URI), για τη σύνδεση σε ένα ασύρματο δίκτυο ή για τη σύνταξη ενός μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή κειμένου. Υπάρχουν πολλές γεννήτριες κωδικών QR που διατίθενται ως λογισμικό ή ως διαδικτυακά εργαλεία, τα οποία είναι είτε δωρεάν είτε απαιτούν συνδρομή επί πληρωμή Ο κωδικός QR έχει γίνει ένας από τους πιο συχνά χρησιμοποιούμενους τύπους δισδιάστατων κωδικών.

 

 

Υιοθέτηση κώδικα QR

Κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2011, 14 εκατομμύρια Αμερικανοί χρήστες κινητών τηλεφώνων σάρωσαν έναν κωδικό QR ή έναν γραμμωτό κώδικα. Περίπου το 58% αυτών των χρηστών σάρωσαν ένα QR ή barcode από το σπίτι τους, ενώ το 39% σάρωσαν από καταστήματα λιανικής πώλησης. 53% των 14 εκατομμυρίων χρηστών ήταν άνδρες ηλικίας μεταξύ 18 και 34 ετών. Η χρήση του κωδικού QR μειώθηκε σε 9,76 εκατομμύρια το 2018, αλλά αναμένεται να αυξηθεί σε συνολικά 11 εκατομμύρια νοικοκυριά μέχρι το τέλος του 2020.

 

Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες για τους κωδικούς QR